Lord of the rings

Usch vilken jobbig dag idag! Haft skola från 9.30 - 15.20 men fick åka hem tidigare från sista lektionen för jag har just nu en dödande huvudvärk och sedan är jag så himla trött så dricker en burk coca cola just nu för att piggna till för jag måste verkligen skriva klart historia uppsatsen men det är så sjukt tråkigt! Allvarligt, att skriva om Gustav Vasa?!!
Men att ha haft lektioner hela tiden under dagen med max 5 min rast mellan och sedan ha glömt sitt bambakort just den dagen det är pannkakor är otur men tur att man har så snälla klasskompisar att dom delar tallrik med en :)

Sitter nu och chillar i mitt rum med Alice. Hon ligger på fåtöljen och jag sitter i sängen med täcket över benen för att det är så nedrans kallt! Vill verkligen sova för huvudvärken går inte bort! Men jag har bara en lektion imorgon vid ett så jag får ju sova inatt och imorgon. Suck...

Men men mår bättre nu iaf än senaste inlägget. Det enda som jag kan komma på är orsaken till mitt lilla breakdown för några dagar sen är att jag har varit under storpress de här senaste veckorna och jag har inte riktigt kunnat hantera stressen och pressen. När man är under press under en lång tid så slutar det alltid upp med att man hamnar i någon slags kris.Krisen kan komma helt plötsligt som den gjorde på mig - man blir bara helt trött på allt och alla och vill bara bryta ihop och storgråta och skrika rätt ut. Det är verken bra för kroppen eller själen att vara under storpress. Man slits så otroligt mycket och man påverkas så sjukt mycket av press vilket kan förstöra en helt. När iallefall jag är under press så gör jag exakt det jag inte ska göra - jag orkar inte tänka på det som pressar mig utan skiter i det och gör annat. Nu är det så mycket man måste fixa och tänka på.

Man måste besluta sig för vad man ska plugga vidare till efter gymnasiet, vilka kurser och vart man ska plugga. Man måste skaffa sig ett jobb så man kan få in pengar under sommaren, man måste jobba med projektarbetet och samtidigt få bra betyg i de övriga ämnena i skolan som alla kräver sin del av en. och mitt upp i allt det här ska man vara en kompis som är där för sina kompisar.

Stress och press är bara något man måste lära sig leva med och lära sig hantera för man kommer utsättas för det senare i livet.

Det jag rekommenderar när man är under press och stress är att:
- Lyssna på musik som gör dig lugn
- Ta promenader utan ipod och gå i naturen
- ta djupa andetag och le - även om det är ett falskt leende i början så blir det äkta tillslut
- Drick en kopp med te
- Lägg undan mobil och dator (facebook) och var för dig själv eller med dina kompisar
- Fokusera på allt som är kul och allt som är bra i ditt liv!

Det sista är att man måste ta tag i dom grejerna som ligger i grunden för din stress och press - det känns bättre när du har gjort dom sakerna så slipper du tänka på dom mera.

Okj tänkte lägga upp lite musik som får mig att slappna av men det går inte just nu pga blogg.se men men

See u later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0