Cash flow?

Am I one my way to a cashflow? I seems like that ;)

Fick precis ett samtal från ett företag jag har sökt jobb hos! Ska på interview (kan inte stava det på svenska haha) imorgon!! HOPPAS HOPPAS!!!!
Dock är det bara ett jobb jag kommer ha i Mars månad but it what they say: When you are in, YOU ARE IN!
Med det menar jag once you are in, you are in for good!

Omg värst vad jag va grym på engelska uttryck idag haha kanske beror på att jag tänker vissa menningar på engelska  speciellt när jag är ensam och det är jag nu haha.

Så ni kanske undrar vad det är som driver mig? Jag söker minst 10 nya jobb per dag och får kanske 1-2 call tillbaka i månaden. Det som ger mig inspiration är faktiskt musiken. Folk uppfattar mig som att jag mest gillar musik som spelas på klubbarna men jag lyssnar även på musik som har djupare budskap i sig än "Sexy Bitch"
Så fort jag tappar orken eller viljan så lyssnar jag på antingen "I Made it - Kevin rudolf" eller den nya låten jag hittat "Chipmunk ft Chris Brown - Champion" Det folk ofta missar är att lyssna på lyricsen och inse innebörden och bakgrunden bakom låten.

Musiken är inte den enda inspirationskällan utan det är faktiskt mina föräldrar, att ha fått se deras jobb och att ha fått se hur dom har jobbat sig uppåt mot toppen har varit en stor inspiration för mig och har även påverkat mig väldigt mycket (positivt). Att jag har fått växa upp i ett område som Billdal som anses vara ett av Göteborgs finaste och mest välmående områden (ekonomiskt) har gjort att jag ser ingen annan framtid än att tjäna mycket pengar. Jag kan inte tänka mig att fastna i ett jobb på ICA i hela mitt liv - det går bara inte.
Jag SKA ha en bra ekonomi när jag flyttar hemifrån, jag SKA ha en villa i Billdal, jag SKA ha en lägenhet i London. Ja ni ser kraven är rätt höga som jag har satt på mig men det är såna krav man måste sätta på sina axlar och pusha sig framåt - annars kommer man bara till ICA här i livet. Man måste sätta upp mål på vart man vill komma i livet.
Jag har också en konstig känsla, det är att jag vet att jag kommer ha en god ekonomi senare i livet, jag bara vet det. Det är en självklarhet - det kommer hända, jag har alltid vetat det. Det är bara så det är, jag kommer ha mycket pengar senare. Jag vet inte när mitt cash flow kommer komma och hur det kommer komma utan jag bara vet att jag kommer leva ett jetset liv senare. Det är bara en känsla som jag har. Därför är det helt omöjligt för mig och helt oförståligt att inte läsa vidare efter gymnasiet. Utan Universitets utbildning så får man inga bra jobb. Det går bara inte - man måste läsa Universitet nu i dagens läge.

Därför ska jag som sagt läsa till Event och mötesproducent som jag tycker kommer bli jättekul! Jag tror verkligen att jag kommer passa att jobba med event!

Dock är det ju inte alla här i livet som har som mål att vara ekonomiskt oberoende senare i livet. Vissa nöjer sig med en låg lön och det är ju helt okej, det passar bara inte mig. Självklart ska man inte bara välja ett jobb för pengar utan man måste ju tycka att det är kul och att man trivs på jobbet annars går det inte.

I look up to the sky
and now the world is mine
I've known it all my life
I made it, I made it!
I used to dream about, the life I'm living now
I know that there's no doubt
I made it, I made it!

Known from the city where no one believed in me
But I never gave up the fight.
Yeah, but now I'm on top.
I told you to let it rock (Rock!)
Now the money's fallin' from the sky-y-y-y-y
I made it.

When I hit, hit me full of that cash
More money than I seen in a garbage can
On Stunna Island, money and the power
That's how we do it, make it rain make it shower

See I don't live for glamour, and I don't care for fame
I'm in this for the love of the game
Funny how things can change
They didn't believe in me then
Now callin' my na-ame
Now look who cashed in
They didn't wanna know me back then
But ever since I done gone platinum
Everything turned around

Boy we gettin' money like we just found oil

Dags att göra engelska läxorna och svenska inlämningarna nu, men kom ihåg kämpa även fast det är jobbigt i skolan - vi kommer få betalt för det senare! ;)



See u later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0