No time to rest!

Tjillevippen allt folk!

Vet att jag varit världens sämsta på att uppdatera! Men som sagt min skola vill ju inte att man ska ha något socialt liv utanför skolan så dom trycker på med läxor,prov och redovsiningar.

Annars har det inte hänt så mkt, sommaren har ju kommit till London nu så alla blommor har blommat ut och vädret har varit varmt men nu dom senaste 3 dagarna har det varit molnigt och kallt med 10-12 grader brrr!
Det har ju varit election i Storbritannien nu och det avgjordes i Torsdags där the conservative parti fick flest röster men dom vann inte (?) förstår mig fortfarande inte på Englands valsystem. Dom har ialelfall gjort massor av reklam i Richmond om The conservative parti där bla Zach Goldsmith är med (han som var o besökte våran skola förra terminen). Han såg även jag och Julia när vi var i Richmond i igår efter att ha tagit en fika.
Har även hunnit att besöka Svenska Skolan i Barnes där dom hade en musikal: Grease!
Dom har en musikal varje år och eleverna är verkligen jätteduktiga! jätteduktiga på att sjunga! Helt sjukt jag trodde att dom mimade först men icke.
Har även hunnit med ett besök i svenska affären vid Marlyeboune när våran religionsklass var och besökte svenska kyrkan.

Bank Holiday
har vi även haft och det var riktigt skönt med lång helg måste jag säga! På helgerna så hänger man ju med kompisar och ja gör det 18 åringar gör här i London! :)

Var även och shoppade nödvändiga kläder igår med Julia! Inhandlade jeans-shorts eftersom jag glömde mina svarta H&M shorts i Sverige så tänkte jag att det är la bättre att satsa på jeans-shorts så jag inte har 2 par svarta shorts när jag kmr hem, känns ju onödigt men sen kunde jag ju inte skita i att köpa shorts eftersom det är så varmt här så skulle svettas ihjäl med Jeans som jag har gått med hitills. Köpte även ett par svarta leggings då jag oå hade glömt mina leggings i Sverige (?) i dunno why but somehow i forgot them.
och så köpte jag även en tröja som jag bara var tvungen att köpa! för 5 pund som jag ska ha i sommar när jag går på puben och ser när England vinner fotbolls - VM! Haha men den kostade ju bara 5 pund så jag kände att ja måste bara ha den här tröjan. Annars lever jag sparsamt!

Amerikanarna har ju slutat nu eller dom har haft sina exams och vissa ska gå kvar och ha "summer classes" fick jag reda på av min amerikanske vän, men resten åker hem.
Nu är det ju inte långt kvar tills jag själv går ut skolan! Helt otroligt vad fort tiden går! jag kan knappt fatta att snart kmr min familj hit och så ska vi åka hem till Sverige tillsammans! och inte komma tillbaka, det känns så konstigt! Att vara i Sverige i mer än 2 veckor - dt känns bara skumt och frågan är om jag kan vänja mig vid det elr om jag kmr längta ihjäl mig till London.

Ni kommer nog fråga er själva vad det är för fel på mig men jag hittade den här videon när jag sökte på Braveheart Soundtrack och jag säger det igen: JAG VILL TILL SKOTTLAND!
Kanske jag gillar Skottland så mycket för att det påminner om Sverige: cultur,music och the nature - just makes me remember Sweden: the forests, the lakes, the sunrise, the sea. Kanske är det att jag känner att där kan man slappna av, get free of thoughts, just relax and disaper from the reality for a while, just dont do anything. Ja vet inte varför jag så gärna vill till Scotland men jag SKA åka dit någongång i framtiden!
Vi hade ju Eng Nationella hörövning för någon dag sen och helt plötsligt kommer det ju en skotte. Och man alla bara "WTF?" Jag förstod allvarligt talat ingenting om vad han sa! Det var som att höra danska! Helt obegripligt, jag hann uppfatta att han sa ngt om ngn park men det var allt haha. Julia var nog den enda i klassen som förstod haha. U gotta love Scotland! haha
Gick inte att lägga upp youtube klippet men tryck på länken under:

http://www.youtube.com/watch?v=M5g2Z2s3TKc&feature=related



reklam i Richmond and Barnes!


Norge har lyckats sprida sig hahaha




Swedish cookies and candy! wihoo

Swedish flag!!

Min nya t-shirt och shorts!

Bättre bild!  Jag gillar iallefall min nya tröja vad tkr ni? :)

Avslutar vi med en bild på mig så ni inte glömmer av hur jag ser ut
där hemma i Sverige! är dålig på att lägga upp bilder på mig själv.

See u later! xx

Kommentarer
Postat av: Micha

Sen blir det ju val här i sverige till hösten! :D

hihi^^ en du verkar ha haft det braa där borta:)

Du kmr säkert åka till skotland någon gång! :)

Jag funderar på att samla pengar till att åka till london eller paris till februari lovet! tycker du borde hänga på dååååå =)<3

Saknar dig!<3

2010-05-09 @ 15:51:08
Postat av: Micha

Tack:)<3 uppdatera snart?

2010-05-16 @ 22:57:13
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: michle

sv: haha ja de var ca. 28 grader :DD!



2010-05-17 @ 18:13:22
URL: http://darkcoffee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0