Let the right one in

I am alive!!!!! No worries

Förlåt förlåt förlåt för den urusla uppdateringen denna veckan och förra helgen. Min enda ursäkt är att jag har fokuserat 100% på skolan då jag haft 2 redovisningar denna veckan som inte ens blev av utan uppskjutna till nästa vecka.  Så nu ska jag nog börja uppdatera er om vad som hände förra helgen.

Fredag:
En skoldag utan lektioner för vi var nämligen på Imperial war museum och skulle titta runt där på första och andra världskriget, det var rätt intressant faktiskt och vi skulle även göra några uppgifter. Vi slutade runt tolv tror jag så då åkte Jag, Maria och Yolanda in till Oxford Street (om jag kmr ihåg rätt?) och käkade på Donken och väntade på Julia som var på väg in (den fuskisen hade fått ledigt den dagen!). Senare så gick jag, Maria och Julia runt i lite affärer på oxford Street och tittade men köpte inget (har blivit sparsam) senare fikade vi på ett italenskt cafe. Det var riktigt mysigt men toaletterna var åt helvete enligt Julia.
På kvällen sen så åkte vi direkt hem till Julia och hon åt och sen begav vi oss till puben för att möta upp med Julias brittiska vänner (en av dom har jag träffat förut) och det var en riktigt rolig kväll men sen när vi skulle tillbaka hem till Julia för att jag skulle sova där så mötte vi HELA skolan i Barnes!
Vi blev helt chockade för det såg verkligen ut som att det var alla där.

Lördag:
Vi vaknade upp och gick till Starbucks i Barnes och åt frukost ute i solskenet och höll en liten hund sällskap som hade blivit lämnad fastbunden vid ett träd av ägaren som själv satt inne i starbucks. DSedan var Julia tvungen att gå för att möta upp en kompis så jag åkte hem och tog det lugnt.

I veckan vill ni nog inte veta vad jag har gjort: Pluggat,pluggat,pluggat och PLUGGAT! Vilken rolig vecka va?!

Igår så hyrde jag och Julia 2 filmer varav en som vi ville se och en som vi var tvugna att se för skolan: Seven.
Den filmen var helt sjuk! Helt psyko men den andra filmen som vi ville se hann vi inte se för jag var tvungen att åka hem och när jag är i Twickenham och går precis av min buss så ser jag att den sista H22 bussen svischar förbi i världens fart innan jag ens hinner blinka och där står jag lite halvt chockad klockan tio i ett på natten och nästa buss skulle gå 4:50, yes vilken tur man har!
Så står jag och väntar på taxi men så kommer det såklart ingen så jag börjar att gå från twickenham till whitton och det slutar med att jag går HELA vägen hem till mig klockan ett på natten, jippi!
Sån tur e så möter jag inga folk på vägen och jag låtsas prata med någon i min mobil ifall någon skulle komma haha.

Och vet ni vad jag såg i hyrfilm affären?
Nämligen den svenska filmen “Låt den rätta komma in” eng translation  ”Let the right one in”.
Jag såg den med familjen för ett tag sen i Sverige men jag tyckte den var helt psykad film men den är hyllad här i Great Britain och i USA.


Kan verkligen inte förstå varför den är så hyllad av folk här i UK och US.
Den är till och med mer gillad än Twilight.

Nu kmr lite bilder som sammanfattar de senaste dagarna:

 
Maria och jag

Någon hade kul vid Marble Arch


Pub kväll


Oxford Street


Dino in Oxford Street! Jurassic Park is back!
 
Maria med Lady Gaga frisyr haha!

Fiiiint väder det varit hela veckan, har gått hem varje dag!

See u later


Kommentarer
Postat av: mam

Vad skönt att du lever!!

Har varit riktigt gott väder här hemma oxå, snön börjat att smälta, så sakta......

2010-03-14 @ 15:47:03
Postat av: Micha

Det ser ut som du har haft kul!:D

Vår vädret är snart här.. hoppas jag x)



Några knep när det gäller sparsamhet?

2010-03-14 @ 21:13:37
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: Micha

åh jag försöker med spara pengar, tips? x)

2010-03-14 @ 21:14:43
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: m

hhaha du minns rätt!!! du glömde att skriva om våra fina filmsöndagar!! :(:(:(

2010-03-14 @ 22:11:28
URL: http://mariajalkestedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0