You ancient, you free, you mountainous North

Beautiful Sweden!

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.


The national day of Sweden 6 June!

Jag trodde att Sveriges nationaldag var igår elr dvs ag trodde att det var den 6 Juni igår så lite fel ute men det är alltså idag som Sveriges nationaldag är. Om en vecka så sitter jag hemma i Sverige och skriver om hur mycket jag saknar London men jag måste faktiskt erkänna att det ändå ska bli kul att komma hem, man får ändå alltid en special glad känsla när man stiger ur flygplanet och möter solens strålar och de blågula flaggorna viftar i vinden. Ja det kommer vara en special dag nästa söndag. Sverige Sverige... Snart är jag tillbaka.


Om jag ska återgå till London livet så är det så sjukt varmt just nu och medeltempraturen ligger på 38 grader! Luften är så enormt fuktig och varm varje dag nu men man ska la inte klaga direkt haha. Igår blev det en pubkbäll med Julia och två brittiska kompisar voch det var väldigt trevligt, kmr verkligen sakna den goa pub -atmosfären här i England! Att bara ta en dricka med kompisar och snacka på ett socialt sätt men som man inte behöver vara så uppklädd på. Att ändå kunna möta nytt folk men i en lugn atmosfär och inte alltid med dunkande öronbedövande musik i bakgrunden.



Och England har drabbats av fotbollsfeber inför VM nästa vecka, I varenda commercial är Football VM med och i varenda skyltfönster i affärer och i varenda fönster på husen hänger det Englands flagor och på bilarna finns det special designade miniflaggor och nästan varenda bil bär just nu dessa. Och i affärerna så säljer dom muggar, glas, plasttallrikar, flagor, hattar, bestick med englands motiv på och i Tesco finns en England flag with the three lions symbol på golvet. Så ni kan gissa nästa vecka att det lär koka i London när första matchen spelas! Lördagen innan jag åker hem så får la släppa med familjen ut på puben och se matchen om vi inte har något bättre för oss haha. England var ju trots allt inte med i VW förra året så det är lite extra hysteri nu.











Mkt bilder här men nu ska ja plugga igen till provet imon ha dt!

See u later


Kommentarer
Postat av: Micha

Du vet att sveriges nationaldag var igår den 6 juni xD Hahah :) Jag fick en flagga på stan:)

2010-06-07 @ 22:24:42
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: mam

Vi håller på att packa för fullt! är det verkligen så varmt?

2010-06-08 @ 16:38:32
Postat av: Anonym

heej malou det är anton your little brother:)

har du det kul?

för vi ska ha skit kul:)

hoppas vi kan se en englands match det skulle bli coolt

och hoppas det går bra på provet:)(L)

2010-06-08 @ 16:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0