So much to do and so little time!

Hallå allihopa där ute i världen!

Kan ni fatta att det redan är den 2 Juni!? Väldans vad fort tiden går! Nu är det bara en vecka kvar tills min kära familj kommer till London och snart två veckor kvar tills vi flyger hem tillsammans. Bara två veckor kvar tills jag kommer lämna mitt liv här i London och återgå till den gamla tillvaron hemma i Göteborg. Känslan?
Väldigt tråkigt att lämna London och alla underbara människor man har stött på här och framförallt att Julia och jag inte kommer att se varandra varje dag mer! Känns så sjukt konstigt, det känns som att vi är barndomsvänner och alltid har känt varandra men om mindre än två veckor så kommer vi aldrig mer se varandra! okej kanske lite överdrivet med "aldrig mer" ska ju trots allt upp till Stockholm en vecka efter att jag kommit hem och träffa Julia.

Men endå känns det kul att komma hem och träffa kompisarna igen men vad kommer hända efter 2 veckor? Kommer jag att kunna acceptera att jag bor i Göteborg nu igen? Jag anpassade mig otroligt fort till London redan dagen efter kände jag mig hemma och efter en vecka kändes det som att jag alltid hade bott i London och det kanske berode på att jag var redo att lämna Göteborg, redo att bosätta mig i London men nu är jag inte alls redo att lämna London "för alltid". Man får la vänta och se hur man reagerar på landbytet men nu känns det inte alls kul att komma hem fast det ska bli grymt kul att min kära familj kommer om en vecka så jag får visa dom min skola, min värdfamilj, Twickenham - Richmond, centrala London och hela den biten. Ska bli väldigt kul att vara i London med familjen!

Så vad har jag haft för mig i helgen då?
Jo i Fredags så åkte jag och Julia till Westfield och senare fick vi ett till ryck och gick på bio!
Filmen heter som bekant Sex and the City 2 och den var grymt bra måste jag säga! Fattar inte alls vad filmkritikerna menar med att filmen är en skam och en skandal. Enligt mig så var den roligare än ettan. Och när "kondom-scenen" som jag kallar det (för folk som inte sett filmen) visades så applåderade hela publiken haha.
Det som oxå är helt otroligt är priset på biobiljetten en premiärdag: 7 pund! dvs 70 kr för en biobiljett där man får sätta sig vart man vill i biografen! Är inte det priset helt insane? Jämför med Sveriges 150 krs biljetter typ!

Lördagen så gick jag och Julia på en manikyr salong i Hammersmith för att vi ville testa hur det var och dom gjorde manikyr för 10 pund! Värt!
Och så åkte vi till Westfield och kollade runt lite senare men det var helt knökat med folk jämför med på fredagen så vi lämnade Europas största shoppingcenter en stund senare. På kvällen gick vi till puben och chillade lite. Hade varit rugbymatch så det var en hel del killar ute, om ni fattar va ja menar!

Söndagen spenderades inomhus med att plugga inför matteprovet på tisdagen och senare på kvällen så åkte jag till Julia med tjejerna och så have vi filmkväll med popcorn, chips o cola och filmen Yesman, riktigt trevligt!

måndagen blev det en fika med Julia på Starbucks och lite snack innan man tog bussen hem och pluggade.


Titta vad jag hittade på Waitrose när ja va där med Juliana efter skolan
Svensk glass! Respect!

Sex and the City 2

Måndagens outfit!


Avslutar med en ´bild på miiig så ni kmr ihåg att jag e blond nu och inte
brunett.

See u later!

Kommentarer
Postat av: Micha

Aww :(

Men gumman efter studenten kan du åka dit och jobba igen!<3 Men du vet att jag alltid finns här för dig och stöttar dig med allt du gör! Jag hoppas du kan trivas lika bra i sverige sen när du e hemma<3

Vi får göra som förr och hyra film med godis, gå på bio och leva livet i göteborg när du kmr hem!



Du verkar ha haft en otrolit bra vecka iallfall!:)

Jag e avis på dig! Jag har inte tid att träffa vänner alls förens skolavslutningen nästa torsdag :o

Snygg väska föresten!!!:D:D<333

2010-06-02 @ 11:04:52
URL: http://mixxi.blogg.se/
Postat av: Michelle:)

sv: aa jag förstår, hihi :)<3



åh ja älskar göteborg, vill oxå dit ^^<3

2010-06-04 @ 13:41:47
URL: http://darkcoffee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0