Great day in London with my bf! <3

Herregud vad trött jag är i mina ben!
Har varit en väldigt bra dag, för idag kom min Amandou hit till London med sin mamma, så åkte in till Oxford Street för att möta dom utanför Primark och det kändes jättewierd att se dom och vara med dom här i London! Men grymt roligt var det att träffa min bästis igen <3
Vi åt på Pizza Hut och ja jag slutar aldrig förvånas om hur vi scandinavier har spriddit ut oss i världen. När vi pratade svenska med varandra så frågade servitören på norska:
-Är ni norskar?
jag: Nää svenskar.
Fast när jag frågade om han var norsk så sa han att han var brittisk men att han hade 2 norska roommates som brukade prata norska med varandra så då hade han snappat upp en del ord och han kunde förstå allt vi sa men pratade inte lika bra (vilket man förstod). Men endå helt otroligt hur han kan förstå svenska och det lät verkligen som han kom från Norge när han frågade oss om vi var norskar.
Så go också när han lämnade notan så hade han skrivit "Tack" längst ner haha så han fick en rejäl dricks för att han kunde svenska/norska haha.

Just det! När jag gick mot primark för att möta upp Amanda och hennes mamma så halkade jag, det var inte ens halt ute! men jag flög upp igen och jag halkade framför ett par så dom bara:
Are you okey?
och jag bara: oh yes I am okey thank you!
men det var ju lite pinsamt att halka mitt på Oxford Street men jag bara skrattar åt det haha, har man gjort det också underlig merit: Halkat på Oxford Street inför en massa människor haha!
Och sedan såg jag att klackarna på skorna var helt damage och söndertrassade så kan nog inte gå i mina svarta stövlar mer, RIP.
Just det när jag stod och väntade på bussen hem så var det värsta konstiga tjommen som stod bredvid mig och så frågade han mig helt plötsligt:
- Are you listening to music?
- Yes I am or are you mean what kind of music I am listening to?
- Yeah
- Rock, A swedish band called Dead by April. have you heard about them?
- No

och så bara vände han sig om igen. Hel mysko!

Imorgon är det ju Valentines day och först ska jag möta upp med Amanda och hennes mamma i Richmond så ska vi gå på en sightseeing i bla min skola och sedan mitt hus och värdfamilj och sen lite runt i richmond.
Sedan vid femtiden ska jag in till Richmond igen och fika med bästaste Julia! Också ska vi leta killar haha!

Just det, I fredags så åkte jag hem till Julia efter skolan och vi gick och tittade i lite affärer och beställde biljetter till bio. Så kl nio befann vi oss på Hammersmith bio och såg på Valentines Day som var riktigt bra och att se alla kändisar var ju som himmelriket, tyckte dock att dom inte visa mer av Taylor Lautner!
Haha jag och Julia oroade oss över hur det skulle se ut om vi gick på bio liksom två tjejer när det är 2 dagar kvar till Valentines Day men det var flera tjejkompisar som var på bion så det var okej haha.

Nu ska jag se på Braveheart igen! Och sedan kanske Arn Tempelriddaren.
Gillar verkligen såna typer av filmer!


Finaste Amandou <3


Kommentarer
Postat av: mamma

Oh! vad avundsjuk jag blir. Vad mysigt att gå på stan tillsammans!

2010-02-14 @ 20:18:39
Postat av: m

hahaha jo men vi ska ju kolla på Astrid-filmerna tsm så kollar på Sailor Moon så länge hihi! :)xx

2010-02-14 @ 21:21:32
URL: http://mariajalkestedts.blogg.se/
Postat av: Amanda

det var riktigt kul att ses gumman! och att får se hur du bor och skolan och så :D love you <3

2010-02-16 @ 14:51:41
Postat av: Micha

jaa det va de:)

2010-02-17 @ 10:14:13
URL: http://mixxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0