Memories of the childhood

Heeej

Helgen är slut och i helgen har det bara varit jobb som har stått i centrum!
Jobbade ju i fredags och i fredags fick vi (jag och karin) även ett erbjudande att jobba på lördagen också som Buffevakter så vi tackade ja och det blev 2 jobbdagar. Men vad gör det? man kmr iallefall INTE vara fattig i Januarimånad kan jag lova! ;)

Det har som sagt inte hänt så mycket mera i helgen utan jobb som sagt men idag åkte jag över till Karin och hade en liten photo shoot pga en julklapp som vi ska fixa. Sedan 1 h efter så kom min pappa o mina bröder för att äta middag med karins familj och farmor för att fira 3 advent så det var mysigt!
Jag visste dock inte att det var redan 3 advent idag!?

Värst vad tiden går fort! Jag har inte ens någon som helst julkänsla än...illa! Jag har tänkt på det vad det kan bero på men har inte riktigt kommit på ngt svar. Alla julkoncepten finns ju runt omkring mig så som:

- Snö ute
- Bor i Sveriges mest julpyntade stad - Göteborg
- Jullåtar på radio
- Juladvertisement på tv
- Julgran utanför lägenheten
- Julstjärna i fönstret

Ja alla förutsättningar för en lyckad jul finns men jag har ingen som helst känsla eller längtan över att det snart e jul, vad e det med mig?

Sen kom jag på en trolig anledning - Vi har flyttat!

i 18 år har vi firat jul i vårat hus i Uggledal, billdal. Men inte iår. Eller åren efter 2010 heller för den delen. Det känns skumt. Detta är första gången jag tänker tillbaka på vårat hus i Billdal, man har varit så upptagen med annat som kompisar, plugg m.m.

Huset som jag bodde i 18 år, där jag har upplevt min barndom, min grundskoletid, mina barndomskompisar och grannarna i området som blev som en liten familj. Havet ett ögonkast från huset. Närheten till skogen. Huset där jag har upplevt 18 jular. 18 påskar. 18 midsommaraftonar. 18 varborgsaftonar. Billdal.

Billdal - Som för alltid kommer vara mitt rätta hem. I huset i Uggledal. -det enda huset som för alltid kommer att kännas som hemma för mig. Alltid och föralltid!

Jag har funderat på att åka tillbaka och besöka Uggledal. Har ju varit i Billdal eftersom jag bara bor 10 min bort men då har jag bara varit hos min pappa eller mina kompisar. Men jag ska någon dag åka till Uggledal och gå omkring i kvarteret och områderna jag brukade promenera vid. Minnena kommer komma tillbaka som en tsunami och det kanske kommer bli känslosamt men visst är det värt det. Att bara få vara där en gång till.

Allt gick så fort vid flytten, jag orkade inte riktigt sörja det som hände då för det var så mycket som hände. Hände så snabbt. För många händelser på en gång. För många känslor som jag inte kunde kontrollera. När jag tänker efter så förstod jag nog inte riktigt vad som höll på att hända det var så ofantbart konstigt att inte längre bo i Uggledal där jag har spenderat mina 18 år men eftersom jag var van vid att flytta efter 1 år i London så kändes det inte konstigt just då eftersom jag precis hade kommit hem från London. Då var det inte konstigt att lämna huset för min hjärna insåg inte att jag aldrig mer skulle återvända.

Jag tittade inte tillbaka någongång när jag lämnade huset. Jag gick inte en sista rundtur runt om i huset för att försöka minnas hur det såg ut. Jag tog inga kort inifrån huset. Har få kort utanifrån huset. Jag tittade inte tillbaka en enda gång när jag lämnade huset....inte en enda gång. 


Jag gick som att jag bara skulle till affären en snabbis och sen återvända. Inga känslor, ingenting. 

Huset bär på så många minnen. Både goda och dåliga tider. Jag kommer ihåg de ljumna sommarkvällarna då jag brukade stå ute vid altanen och blicka ut över Billdal och se en glimt av havet. Man kände att det var helt vindstilla, det var ingen vind alls tack vare bergen som omgärdade vårt område. Allt var lugnt och stilla - inga ljud utan bara tystnaden. Det var då man glömde bort tid och rum och kunde bara stå där och inte tänka på ngt speciellt. Utan bara vara.
 








Favorit plats!

















Det är det. Jag måste åka tillbaka till Billdal och se mitt hus igen. Jag måste! Jag måste få gå runt i Uggledal och få tillbaka alla minnen. Billdal - mitt hem <3

See u later

Kommentarer
Postat av: Micha

Finns här <3

Helt sjukt om om typ 11 dagar e det julafton :o

2010-12-13 @ 19:45:38
URL: http://ladydior.blogg.se/
Postat av: Maria

jobbar som telefonförsäljare! hur är läget? :D

2010-12-13 @ 23:11:39
URL: http://marimar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0