busy weekend

Its time to update what has happend this weekend.

Fredag:
Jag och Sandra åkte in till London efter skolan för att besöka den svenska affären där vi köpte plopp,marabou (digestive tillochmed gissa om jag blev överlycklig), Salt och blandat m.m Sjukt gott var det!
Det kändes nästan som att man var tillbaka i Sve för på samma gata låg Svenska puben,svenska restaurang och svenska kyrkan. Mkt svenskt! Det var dock lite svårt att hitta dit för alla som vi frågade hade ingen aning om vart det låg men så frågade jag en vakt på stationen om den svenska puben och då svarade han:
"Yeah I have been there but I was drunk when i walk to the pub so I don`t remember the way"
Hahaha men sen sökte han på puben på en data så fick vi en vägbeskrivning och då hittade vi. Efter det så åkte vi in till Piccadilly circus för vidare till Hyde Park men då började det att regna(!) så vi fick skippa den planen och satte oss på ett kafe och fikade istället, mysigt! Sen skulle vi titta på biljetter till Thriller men då sa hon i kassan att det är billigare om vi beställer samma dag för då är det halva priset så det blev inga biljetter utan vi får köpa dom samma dag. Sen gick vi till Funland och gick runt där lite innan vi åkte tillbaka till Richmond där vi mötte upp med Jonna,Maria och Isabelle och satte oss och åt på den gamla vanliga puben The Old ship. Trevlig dag!

Lördag:
Jag och Sandra åkte till Kingston för shopping på Primark och jag hittade lite kläder, alltid kul när man hittar ngt. Blev inte så mkt mer shopping för oss sen för vi kom in rätt sent pga min buss som aldrig kan komma i tid! Vi åkte hem vid 3 tiden och sen bar det av in till Svenska kyrkan med sandra,Carro och Therese då det var dags för fotboll, det var go stämning även om det var ngr danskar som med satt o tittade men det var fullt i kyrkan iallefall, dock synd att sverige förlorade. Vi skulle ju egentligen gå till puben men det var slutsålt där tyvärr men kyrkan gick lika bra med storbildtv fast tyvär med dansk kommentator men han lyssnade man ju inte på för jag förstod ändå inte va han sa haha.

Söndag:
Bara varit hemma idag och sett på film och gjort läxor + ätit plopp o kexchoklad, mums!
Ska nu gå o lägga mig så jag orkar upp tills imon.

bilder kmr senare pga internet e seegt idag

Kommentarer
Postat av: amanda

mycket svenskt det gillar vi!

haha nej det är inte lätt att förstå vad de små danskarna säger :D

Synd att de vann! :(

2009-10-12 @ 13:59:11
Postat av: M

mkt choklad o godis och så fika lite hät o där. Får nog lägga in ett extra pass på gymet;-)

Idag spelar dom igen mot Albanien, men man orkar knappt titta

2009-10-14 @ 18:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0