Lovely Saturday

Härlig lördag det har varit. Vaknade vid tio tiden men låg och drog mig till halv elva innan jag gick upp och åt frukost och sedan satt lite vid datan innan jag åkte in till Richmond för att köpa lite saker. Solen var framme igen vilket är härligt att se så jag bestämde mig för att gå från Richmond till Twicks (twickenham för er som inte vet) och det var riktigt härligt var lite kyligt idag med omrking 9 grader. När jag var i Richmond så åkte det förbi en ROSA LIMOUSINE! lite annorlunda haha. Tänkte vem den kan tillhöra inte är det Mich jagger iallefall men den åkte mot Kingston så kanske någon i det kvarteret.

Och vad är det nu som pågår i London egentligen? Massa fireworks har det varit förra helgen och nu denna, fattar ingenting vad som försigår här haha.

Har ont i min fot också och vet ni vad jag har upptäckt? Jo en jätte blåsa på undersidan av foten samt en mindre på min lilltå så det gör skitont när jag går men det är bara på ena foten och den stora blåsan är jättebredd. AJ!! Mitt på trampdynan elr vad det heter, men märkte det idag att om jag använder mina bruna stövlar som är jättesköna inuti så känns den knappt så det får bli dom nu ett tag framöver tills blåsorna har försvunnit....

Och vet ni vad jag har upptäckt, att min engelska är nästan flytande. Jag pratade med min spanskalärare om mitt prov (och hon pratar engelska) och om det hade varit innan jag kom hit så hade jag stammat jättemycket och inte vetat vad jag skulle säga men nu flöt det bara på och det känns helt naturligt att prata engelska, så även om jag inte har märkt så mycket så har jag iallefall lärt mig engelska. Very good!

Har börjat lyssna på brittisk radio när jag åker till och från skolan och nu spelar dom väldigt ofta en låt av Agnes Carlsson - I need u know, kul att det inte bara är Release me som har blivit stor här.
Har varit en rugby match här också (i twicks där nationalarenan ligger) fick jag reda på av min värdmamma så det var därför det var så mycket folk i Richmond idag.
Just det bowlingen igår gick fin fint, gjorde till och med en Strike. Ibland blir jag överaskad av mig själv. (haha!)

Nu har man även fått veta att amerikanarna på Universitetet inte är så förtjusta i oss svenskar och några hade till och med startat en grupp om att dom inte gillade oss. Känns ju bra det där eller inte men det skumma är att det är bara tjejer som inte gillar oss svenskar för alla killarna dom är jättetrevliga. wierd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0