Holiday in Sweden

Oj oj Hade nästan glömt av att jag hade en blogg haha! sorry for that.

Tänkte iallefall börja med att berätta vad jag gjorde på lovet i Gbg:

Lördag: Familjen hämtade upp mig på flygplatsen och konstigt nog så kändes det som att jag hade sett dom dagen innan och inte att det hade gått 2 månader sen sist, helt otroligt!
Var bara hemma sen men lite senare på kvällen så knackar Amanda,Micha,Sara,Andreas,Jonatan och erik på dörren och välkomnar mig hem, tack för det var trevligt att se alla o att ingen har förändras någonting.

Söndag:
Tog en sovmorgon och åkte sen med familjen till kusinerna för att fira Eriks födelsedag som var för ett tag sen och även min hemkomst såklart haha! Väldigt trevligt att se alla igen.

Måndag: Var jag med Amanda och tog en fika på Vanilj och fick äntligen min äppelpaj med vaniljsås, så himla gott var det. Senare drog jag och Amanda till Buterix och köpte varsitt "vapen" till halloweenfesten på lördan. Åkte sen hem och tog det lugnt men en mysig dag var det.

Tisdag: Fullt fart! Jag,Mattias,Anton,mamma och mormor åkte till Ullared för en shoppingdag och visst hittade man lite klädr och annat. Sen när vi hade kommit hem så stack jag iväg med Amanda på fotbollsmatch IFK Göteborg - Halmstad då det blev 2-2 men vad kul det var att se fotboll igen! har insett att jag har verkligen saknat det så nästa år blir det årskort för min och Amandas del.

Onsdag: Mötte upp med Karin vid radiomotet och åkte in till stan för en runda då karin skulle titta på kläder. Vi åkte in rätt sent så sen blev hem till Karin och stannade där tills tiotiden innan ja drog mig hemåt men det var en kul dag, saknar min kusin <3

Torsdag: Hade min första riktiga slappdag idag woho! Köpte 2 filmer på Ullared (även om ja inte e så mkt för att köpa dyra filmer när det finns gratis) men dom kostade bara 49 kr st så jag tittade på en av filmerna Goal 2. och så lekte jag med Alice och jäklar vad stor hon har blivit nu! helt sjukt efter bara 2 månader.

Fredag: tog det lugnt på dagen men åkte sen in till stan med Amanda,Sara,Micha och Jonatan för att se MJs tribute This is it och den var faktiskt riktigt bra, han har gjort grymma låtar och de konsererna som skulle hållts i London skulle ha varit fantastiska.

Lördag: Packade färdigt och sen bar det av till Åby pizzeria där vi åt pizza innan vi åkte till Lisebergsteatern och såg på Virus i baljonen tror jag den hette med familjen och den var riktigt rolig, hans swengelska var ju bara bäst haha! Vid tiotiden var den slut och då lämnade familjen av mig vid Sara och då var det Halloween fest där, jättetrevligt var det!

Söndag: Dags för "hemfärd" till London och allt gick bra förutom att jag fastade i säkerhetskontrollen och fick ta av mig mina skor! Annars gick allt prima och min väska vägde 8 kr och 10 kg är max så jag klarade mig bra. Mötte även Carro och Therese som också går i svenska skolan så vi satt bredvid varandra (tur att dom har tre sätten) men sen var det några killar som satt snett framför som hela tiden stirrade bakåt haha. När vi kom fram i England så regnade det men sen när jag var i Richmond så hade solen letat sig fram vilket var tur det.

Är grymt härligt att man nu kan skippa vinterjackan,mössa o vantar och bara ha tröja men det är typiskt nu när jag köpte en snygg vinterjacka så är det för varmt att använda den.
Nu har man även kmt tillbaka in i skolan och läxorna, proven så denna vecka och helg blir bara massa plugg.

                                               
Alice vet vilket lag man ska heja på!


En härlig kväll i Gbg <3


Hösten har kommit till Gbg, mkt kyligare än i London brr!

Kommentarer
Postat av: amanda

bästa lovet! längtar tills du kommer hem igen, btw om du undrar varför jag kommenterar så här sent är de för att jag glömt av att kolla din blogg! sry for that.

2009-11-09 @ 13:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0