Thursday,Friday,Saturday and Sunday

Time to update the blog again!

Så vart ska jag börja?

I torsdags
så åkte jag och Sandra in till Westfield där vi julshoppade och jag blev klar med halva min inköpningslista, vilket känns skönt. Vi spenderade hela kvällen där och wow vad mycket grejer jag hittade till mig själv på New Look som jag tyvärr får vänta med att köpa tills jag har köpt klart julklapparna liten ledsen min för det. Det var en bra eftermiddag och sen blev det fika på BBs och sedan ännu mera julklapps shopping. Det var riktigt kallt ute idag och såklart kom inte bussen på 40 min så vi stod där ute i kylan och väntade men till slut kom vi hem.
Just det ja! Ni kanske inte kommer bli så förvånade men kanske ändå. Jag slutar ju egentligen halv elva på torsdagar men fick stanna kvar för mitt religionsprov men jag åkte hem under dom timmarna som jag var tvungen att vänta så när jag skulle tillbaka till skolan så ställer jag mig och väntar på att övergångljuset ska bli grönt och så vem kommer då inte och ställer sig bredvid mig? Joo nämligen Mick Jagger! Jag såg dom komma, hans fru, han och deras hund men så tänkte jag att det kan ju inte vara han men om jag tänker efter.. hur många har den frisyren som han har? rena 80 tals frisyren och att dessutom hans fru/flickvän säger: Are we going 2 eat lunch in Twickenham, Mick? gör ju inte att jag blir mer osäker på att det var han. Rätt coolt faktiskt och pappa om du läser det här så kunde jag tyvärr inte få hans autograf för jag hade inget block eller penna med mig, tyvärr.

I Fredags så började jag dagen med att göra ett IP prov och det gick sådär, vi hade inte riktigt fått reda på vad vi skulle plugga på så det var lite svårt. Iallefall dagen flöt på bra och jag stannade till och med i skolan efter att jag hade slutat för att vara med på psykologin som stöd för Julia som skulle ha en redovisning. Det gick bra!
Vid femtiden när psykologin var över så åkte vi in till Hyde Park och Winter Wonderland där Sandra väntade. På Winter Wonderland så åkte vi skridskor (vi var riktigt duktiga tycker jag), gick runt och tittade på julmarknaden samt posade med snögubben haha. Efter Winter Wonderland så blev vi hungriga och gick till Pizza Hut och åt riktigt god pizza. Jag gillar Pizza Hut, dom har god o billig pizza, underbart vänlig personal och bra service + fri påfyllning av dricka.
Tack tjejer för en riktigt bra och trevlig kväll, en av dom bästa!

I Lördags
åt jag frukost med Julia på ett fik vid Mortlake, kommer tyvärr inte ihåg namnet på det. Men det var ett jättemysigt och trevligt fik och vi åt scones med sylt samt drack 2 kannor med te (man fick en kanna te var). Riktigt goda scones måste jag säga att det var. Efter att ha ätit klart och pratat så gick vi till Hammersmith och tittade runt lite i affärer innan vi gick hem till Julia och tog det lugnt. Sedan på vägen till busshållplatsen så blev vi water splashade av en bil som körde på en BUSSFIL enligt för att water splasha oss!!! och det värsta var att det var världens kö in till Richmond så alla som satt i bilarna såg hur världens våg sköljde över mig och Julia, rätt komiskt faktiskt att jag förra veckan satt och skrattade åt videor på youtube där folk water splashar människor vid bussplatser. Nu vet jag iallefall hur det känns och det verkar som att dom har det som hobby här i England att water splasha folk för på youtube så är nästan varenda video med det filmad i UK. Väl hemma så åt jag mat och sen gjorde iordning en kopp med te och tittade på en Xmas film.

Idag har det väl inte hänt alltför mycket, vaknade vid 12 tiden och åt frukost. Gjorde sen iordning mig och åkte in till Twickenham för att plugga samt fika med Sandra på Starbucks. Familjen kom nyss hem och dom mådde bra men var trötta efter resan.

Sitter nu och lyssnar på Relesa me - Agnes Carlsson som spelas på den brittiska radion och som tydligen har framförts på Jingle Bell Ball idag men jag stör mig fortfarande på Jingle Bell Ball och tack och lov kommer den vara slut imon. wiieee!

Får skriva ett till inlägg där jag lägger upp bilderna samt skriver min veckoplanering.


Mick Jagger in London,Richmond


Kommentarer
Postat av: M

Äntligen, nu kan du bocka av honom på kändislistan......! Häftigt att stå så nära:-)

2009-12-07 @ 21:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0