Xmas Shopping & Xmas Dinner

Sitter här med min stora halsduk virad runt halsen och med en värmemaskin i mitt rum samt elementet på så nu är det varmt och gott i mitt rum.
Har fått ont i halsen nu, sen igår och idag har jag druckit mängder med te + en varm chocklad från Starbucks i skolan. På håltimman gick jag och Sandra ner till ett Cafe i Richmond och åt scones samt drack te och det var fruktansvärt billigt där!
Men det var så jäkla kallt på vägen ner från Richmond Hill till Richmond center, vi höll på och frysa ihjäl och det är bara 0 grader ute. Så idag har jag inte ens tagit av mig min jacka eller halsduk. Min halsduk är min bästa vän!
Men jag älskar ändå London och komemr sakna London under Jullovet men I will be back soon!
Så ska berätta lite vad som har hänt dom senaste dagarna:

Söndags:
Vaknade jag och åkte in till Richmond där jag mötte upp med Sandra,Jonna och Maria för frukost på ett cafem var egentligen menat att vi skulle äta scones men så var det cafet stängt så vi fick ta ett annat som inte hade scones. Efter frukosten så åkte jag och Sandra in till London för att Julshoppa på Oxford Street så nu har jag köpt färdig alla mina julklappar. Känns skönt! Spenderade hela dagen i London vilket var grymt härlig - Älskar denna staden!
När jag kom hem så kom min värdmamma upp till mitt rum och sa att det var X-Factor final (X-Factor är Englands motsvarighet till svenska idol) Så vi gick ner till vardagsrummet och spenaderade kvällen där och vinnaren av den extremt tätta finalen var Joe McElderry och han var riktigt bra, otrolig röst. Sedan kom det ett program om Susan Boyles life och hon är från Skottland det hade inte jag någon anning om, är jag lite efter?
Man hörde det tydligt på hennes uttal och jag kunde nästan inte förstå vad hon sa haha.
Sedan efter det progammet så blev det spanska plugg inför provet.

Måndag:
Först var det skola men sedan vid tretiden när jag slutade så gick jag och Sandra ner till Richmond för att möta upp med Maria och sedan fara vidare till Hammersmith för att avsluta de sista detaljerna av julshoppingen så idag blev jag helt klar! Vid klockan sju så var vi i Svenska Skolan i Barnes där skolan hade anordnat en Cristmas Dinner för oss alla med engelskt julbord och det var inget vidare tyckte jag, håller mig till det svenska julbordet tack! Efter det blev det hem och plugga ytterligare inför provet.

Sen veckoplanering:

Onsdag: Skola,plugga, skriva på Essay
Torsdag: Organisation och Ledarskaps prov samt skolavslutning kl 14.00!
Fredag: Åker hem to my Lovely Göteborg o hoppas att det finns snö när jag kmr, flyget går kl 18.00
Lördag: Tjejmiddag hos Amanda med Sara o Micha!
Söndag: Vila ut!

 
X-Factor winner Joe McElderry!


Brittish Xmas food!

Kommentarer
Postat av: m

jag är också sjuk!!!! men jag sa till henne så hon har äntligen SKRUVAT UPP värmen i rummet. LYCKA!

2009-12-15 @ 20:06:30
URL: http://mariajalkestedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0