Busy week!

Nu var det ett tag sen som jag uppdatera igen, det har hänt en del och dom här sista veckorna är lite stressiga men på ett bra sätt.

I Onsdags så var det dags för Phantomine: Snow White and the seven dwarf på Richmond Theathre och den var faktiskt rolig och intressant att se. Var vi (skolan) och sen en massa småbarn men det var kul att höra dom skrika och sånt som man gör på en phantomine. Kom hem vid sextiden och satte mig och gjorde läxor.

I Torsdags så hade jag bara ett matteprov klockan 3 men så när jag åkte in till skolan vid elva tiden för att plugga lite så var det totalt kaos i Twickenham och jag hade ju inte bråttom men jag började undra vad som hände och när vi desutom fick gå av vid Twickenham (jag ska ju till Richmond) så blev jag lite fundersam.
Så jag frågade en polis och då var det tydligen en rugby match som skulle äga rum på nationalarenan i Twickenham vid 3 tiden, fattar ni? Redan klockan elva var det kaos i trafiken och matchen började inte fören vid 3. Jag såg även att det hade varit någon krock vid Twickenham så det kan ju ha varit det som hjälpt till lite också, Gick iallefall från Twickenham till Richmond och sedan efter provet när vi skulle hem så var det helt plötsligt polishästar i Richmond och trafiken var kaos igen för då hade matchen slutat så då var alla på väg hem. Så jag kom hem vid sextiden och jag slutade fyra! Kaos!
Sen väl hemma så pratade jag med min värdmamma om det och hon sa att det brukar vara kaos inför rugby matcher samt att mina värdbrorsors skolor hade stäng pga rugby matchen, jag blev lite chockad. nog att man stänger skolor bara för en rubgy match?
Sa iallefall att det nästan är så i Sverige också, med syfte på IFK Göteborg - AIK matchen.

Igår (Fredag) så började vi halv tio och då var det Lucia tåg i skolan och sedan pepparkakor och glögg men jag skippade glöggen. Gött iallefall med pepparkakor. Sedan var det vanlig dag i skolan som gällde och slutade vi två då jag följde med Sandra till Hounslow centrum där Sandra handlade lite och så fick jag se runt lite i Hounslow och wieee dom har en Tesco där! (Maria jag vet att du kmr gapskratta efter att ha läst den meningen haha)
Blev iallefall utgång med tjejerna sen och vi hade riktigt roligt och det var grymt skönt att bara släppa alla tankarna på skolan o läxorna.

Idag har inte hänt allt för mycket, vaknade vid tolv och åt frukost sen åkte Sandra hem efter att ha sovit över här från i Fredags så sedan har jag ägnat dagen åt film och läxor/plugg. Imon blir det troligtvis Scones med Sandra och Maria samt lite mer julklappshopping.



Polis hästar i Richmond


Twickenham Arena


Phantomine: Snow white


See u later

Kommentarer
Postat av: m

HAHAHAHAHAHAHAHA. SANT SÅ SANT.



vilken tid ses vi imon btw? =)

2009-12-12 @ 23:31:43
URL: http://mariajalkestedts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0